انگیزش در تیم و کارمندان

امروز مطلب در مورد ایجاد انیگزه در تیم و کارمندان می نویسم

مشکل از اینجا شروع شد که دلسردی و کم کاری کارمندان در شرکت می بینیم ، وقتی من نیستم در حال گشت و گذار با خودشان هستند و وقتی رودررو آنها را می بینم بی انگیزگی و روزمرگی در چشمان آنها پیداست

مشکل دوم این است که خیلی زود از کوچکترین حرف من ناراحت می شوند و سریعا واکنش های منفی و صحبت ها پشت سر من شروع می شود ، صحبت هایی مثل این که قدر ما را نمی دانند ، از ما خرده می گیرند

 

چند روز پیش در دفتر از گروه فروش به واسطه کارهای ضعیفی که کردند انتقاد کردم و گفتم عملا از کار شما ناراضی هستم ( یکی از اشتباهات بزرگی که امروز متوجه آن شدم )

راه حل را با خواندن کتاب انگیزش برایان تریسی ترجمه ژان بقوسیان و بنفشه عطرسائی پیگیری کردم .

بله اول اینکه در این کتاب جملات جالبی وجو داشت که من را به نتایج زیر رساند

۱- عامل کلیدی در انگیزش کارمندان تعامل بین مدیر و کارمند است. هر چه این تعامل مثبت تر و سازنده تر باشد قطعا مشکل کمتری در کار ایجاد خواهد شد.

۲-از متن کتاب به این نتیجه رسیدم و این قول را به خودم دادم که دیگر هیچ وقت از کار کسب انتقاد نکنم و با کسی در شرکت بد رفتاری نکنم این کار مثل سمی است که علاوه بر از بین بردن انگیزه هیچ نکته مثبتی برای رشد مجموعه و تغییر کارمند ندارد.

۳-سومین چیزی که فهمیدم این است که همه چیز در این خلاصه می شود با کارمندان باید طوری رفتار کرد که گویی مهم ترین و محترم ترین فرد در زندگی شما هستند ، همین حس هم در خود مدیر و هم در کارمندان چنان موجی از انگیزش ایجاد می کند که بخش اعظم از وظیفه مدیر برای ایجاد انگیزش در کارمندان را در بر می گیرد.

۴-این جمله را عینا از کتاب برداشتم ” کلید کار این است که شخصیتی گرم،دوستانه و حامی برای افرادتان باشید”  یک مربی ، یک دوست ، یک هدف گذار و یک حامی برای تیم خودتان . بسیار بسیار خوش اخلاق طوری که هیچ وقت اخم بر روی پیشانی شما دیده نشود .

۵- با تیم خود و افراد مادام جلسه بگذاریئ جویای حال خودشان و وضعیت کار باشید و راهنمایی ها و همفکری های لازم را بکنید.

 

زمان امتحان در واقع مواقعی است که از عملکرد ناراضی هستید زمانی است که ناراحتی برای شما پیش آمده در این زمان است که باید حتما تمام این موارد را یادمان بیاید . کارمندان مهمترین و محترم ترین افراد روی زمین برای ما هستند با آنها عالی رفتار کنید.

 

اعتقاد من این است که اگر مدیر این رفتار را و آنچه در کتاب انگیزش برایان تریسی گفته شده را به خوبی اجرا کند قطعا ۹۹% کارمندان عالی خواهند بود . و آن ۱% هم با احترام از پیش شما باید بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *